Pasirinkite veiklos sritį ir MO tipą Demonstracijos Laboratorija Testai Žinynas
Gamtos tyrimai



Organizmų sandara ir funkcijos



Gyvybės tęstinumas ir įvairovė



Organizmas ir aplinka. Biosfera ir žmogus



Medžiagų sudėtis ir savybės



Medžiagų kitimai



Svarbiausių medžiagų pažinimas ir panaudojimas



Judėjimo ir jėgų pažinimas



Energijos ir fizikinių procesų pažinimas



Žemės ir Visatos pažinimas



Mokytojo biblioteka Rodyti matricą Paslėpti matricą
Titulinis > Mokytojo biblioteka > Bestuburių gyvūnų įvairovė

Bestuburių gyvūnų įvairovė

Čia galite atsisiųsti pamokos planą Microsoft Word formatu (patogu atsispausdinti)

Sudarė D. Gižienė

Mokymosi uždaviniai

Mokiniai turi mokėti:

  • Apibūdinti bestuburius ir stuburinius gyvūnus.
  • Išvardyti bestuburių gyvūnų grupes (kirmėles, moliuskus, vėžiagyvius, voragyvius, vabzdžius) ir pateikti jų pavyzdžių, jų narius atpažinti paveiksluose ir gamtoje.

Organizaciniai sprendimai:

  • Priemonės: Keli kompiuteriai bus naudojami pamokos metu? Ar reikalingas vaizdo projektorius? Patikrinkite, ar viskas veikia.
  • Grupės dydis: Ar visa klasė stebės objektus viename ekrane, ar dirbs grupėmis prie kelių kompiuterių?
  • Kompiuterinių MO panaudojimas: išbandykite objektus ir atrinkite tuos, kurie labiausiai atitinka mokinių pasiruošimo lygį.

PAMOKOS EIGA

Laikas

Turinys ir mokytojo veikla

Mokinių veikla ir šaltiniai

5–7 min. Įžanginis žodis apie gyvūnų įvairovę gamtoje ir linksma diskusija su mokiniais apie slieko, drugelio ir ežiuko panašumus bei skirtumus (gyvūnai pasirenkami pagal vyraujančią nuotaiką klasėje. Svarbu, kad tai būtų bestuburių ir stuburinių atstovai). Diskusija baigiama klausimu: Kurie iš šių gyvūnų neturi kaulų? Vyksta linksma diskusija. Tikėtina, kad bus gautas teisingas atsakymas į mokytojo pateiktą klausimą.
3–5 min. Lentoje užrašomos naujos sąvokos bestuburiai ir stuburiniai gyvūnai ir šios sąvokos mokiniams nurodomos tinklalapio žinyne. Žinyne atranda nurodytas sąvokas Bestuburiai gyvūnai (926) ir Stuburiniai gyvūnai (927) bei perskaito tekstą.
15 min. Pasakojama, bestuburiai yra labai įvairūs. Siekiant nepasimesti jų gausoje, jie grupuojami į 5 grupes. Grupių pavadinimus – kirmėlės, moliuskai, vėžiagyviai, voragyviai ir vabzdžiai – užrašo lentoje. Skaito žinyno straipsnius ir žiūri vaizdo iliustracijas: Kirmėlės (905)Moliuskai (906)Vėžiagyviai (1785), Voragyviai (907), Vabzdžiai (908), įsimena nors po vieną tipišką jų požymį.
10 min. Kad mokiniai lengviau galėtų atpažinti bestuburius gyvūnus gamtoje, pasiūloma pasižiūrėti demonstracinį objektą Bestuburių gyvūnų fotogalerija (975). Nagrinėja demonstracinį objektą Bestuburių gyvūnų fotogalerija (975).
5 min. Paprašoma nurodyti nors po vieną tipišką požymį, būdingą kirmėlėms, moliuskams, vėžiagyviams, voragyviams, vabzdžiams. Diskutuoja, kaip gamtoje atpažinti skirtingoms grupėms priklausančius gyvūnus. Atlieka testus Kuris iš pateiktų paveikslėlių netinka tai grupei? ir Kuris teiginys tinka visiems vabzdžiams?

5 min.

Įvertinami aktyviausi mokiniai. Primena, kad į tinklalapio paieškos laukelį įvedus šios pamokos sąvokas, galima sužinoti, kokiuose MO straipsneliuose apie tai rašoma.

Skiriami namų darbai:

Užsirašo namų darbus.