Pasirinkite veiklos sritį ir MO tipą | Demonstracijos | Laboratorija | Testai | Žinynas |
Gamtos tyrimai | ||||
Organizmų sandara ir funkcijos | ||||
Gyvybės tęstinumas ir įvairovė | ||||
Organizmas ir aplinka. Biosfera ir žmogus | ||||
Medžiagų sudėtis ir savybės | ||||
Medžiagų kitimai | ||||
Svarbiausių medžiagų pažinimas ir panaudojimas | ||||
Judėjimo ir jėgų pažinimas | ||||
Energijos ir fizikinių procesų pažinimas | ||||
Žemės ir Visatos pažinimas |
Čia galite atsisiųsti pamokos planą Microsoft Word formatu (patogu atsispausdinti)
Sudarė D. Gižienė
Mokymosi uždaviniai
Mokiniai turi mokėti:
Organizaciniai sprendimai:
PAMOKOS EIGA
Laikas |
Turinys ir mokytojo veikla |
Mokinių veikla ir šaltiniai |
5–7 min. | Įžanginis žodis apie gyvūnų įvairovę gamtoje ir linksma diskusija su mokiniais apie slieko, drugelio ir ežiuko panašumus bei skirtumus (gyvūnai pasirenkami pagal vyraujančią nuotaiką klasėje. Svarbu, kad tai būtų bestuburių ir stuburinių atstovai). Diskusija baigiama klausimu: Kurie iš šių gyvūnų neturi kaulų? | Vyksta linksma diskusija. Tikėtina, kad bus gautas teisingas atsakymas į mokytojo pateiktą klausimą. |
3–5 min. | Lentoje užrašomos naujos sąvokos bestuburiai ir stuburiniai gyvūnai ir šios sąvokos mokiniams nurodomos tinklalapio žinyne. | Žinyne atranda nurodytas sąvokas Bestuburiai gyvūnai (926) ir Stuburiniai gyvūnai (927) bei perskaito tekstą. |
15 min. | Pasakojama, bestuburiai yra labai įvairūs. Siekiant nepasimesti jų gausoje, jie grupuojami į 5 grupes. Grupių pavadinimus – kirmėlės, moliuskai, vėžiagyviai, voragyviai ir vabzdžiai – užrašo lentoje. | Skaito žinyno straipsnius ir žiūri vaizdo iliustracijas: Kirmėlės (905), Moliuskai (906), Vėžiagyviai (1785), Voragyviai (907), Vabzdžiai (908), įsimena nors po vieną tipišką jų požymį. |
10 min. | Kad mokiniai lengviau galėtų atpažinti bestuburius gyvūnus gamtoje, pasiūloma pasižiūrėti demonstracinį objektą Bestuburių gyvūnų fotogalerija (975). | Nagrinėja demonstracinį objektą Bestuburių gyvūnų fotogalerija (975). |
5 min. | Paprašoma nurodyti nors po vieną tipišką požymį, būdingą kirmėlėms, moliuskams, vėžiagyviams, voragyviams, vabzdžiams. | Diskutuoja, kaip gamtoje atpažinti skirtingoms grupėms priklausančius gyvūnus. Atlieka testus Kuris iš pateiktų paveikslėlių netinka tai grupei? ir Kuris teiginys tinka visiems vabzdžiams? |
5 min. |
Įvertinami aktyviausi mokiniai. Primena, kad į tinklalapio paieškos laukelį įvedus šios pamokos sąvokas, galima sužinoti, kokiuose MO straipsneliuose apie tai rašoma. Skiriami namų darbai:
|
Užsirašo namų darbus. |