Pasirinkite veiklos sritį ir MO tipą Demonstracijos Laboratorija Testai Žinynas
Gamtos tyrimai



Organizmų sandara ir funkcijos



Gyvybės tęstinumas ir įvairovė



Organizmas ir aplinka. Biosfera ir žmogus



Medžiagų sudėtis ir savybės



Medžiagų kitimai



Svarbiausių medžiagų pažinimas ir panaudojimas



Judėjimo ir jėgų pažinimas



Energijos ir fizikinių procesų pažinimas



Žemės ir Visatos pažinimas



Mokytojo biblioteka Rodyti matricą Paslėpti matricą
Titulinis > Mokytojo biblioteka > Rūgštiniai ir baziniai tirpalai

Rūgštiniai ir baziniai tirpalai

Čia galite atsisiųsti pamokos planą Microsoft Word formatu (patogu atsispausdinti)

Sudarė R. Karpovičienė

Bendrosios programos

Mokinių pasiekimai

Nuostatos

Gebėjimai

Žinios ir supratimas

Veiklos sritis: 5. Medžiagų sudėties ir savybių pažinimas

Atsižvelgiant į jų savybes, atsargiai elgtis su kasdienėje aplinkoje esančiomis medžiagomis.

5.4. Naudojantis gamtiniais indikatoriais atpažinti rūgštinius ir šarminius tirpalus.

5.4.2. Paaiškinti, kad tirpalai gali būti skirstomi į rūgštinius ir šarminius; pateikti kasdienėje aplinkoje esančių rūgštinių ir šarminių tirpalų.

Uždaviniai:

  1. Žinos bent vieną gamtinę medžiagą, kurią galima naudoti kaip indikatorių.
  2. Gebės indikatoriumi atpažinti rūgštines ir šarmines medžiagas. Pateiks po 3 medžiagų pavyzdžius.

Pasiruošimas:

Rekomenduojama į išrinktuosius įtraukti:

Siūloma veikla:

  • Darbas grupėmis po 4. Surašyti kuo daugiau jau žinomų medžiagų, turinčių rūgštų skonį, ir medžiagų, turinčių kartų skonį. Lentoje užrašomos rūgščios ir karčios medžiagos. Ką daryti, jei negalima medžiagų ragauti, nes jos pavojingos?
  • DO primename, kaip atpažinti medžiagas gamtiniu indikatoriumi – raudonu kopūstu.
  • Žodyne mokiniai savarankiškai perskaito apie šias sąvokas: indikatoriai, neutralus tirpalas, rūgštinis tirpalas, šarminis tirpalas. Pasidalijama informacija.
  • Testai pasitikrinti įgytas žinias: Pažymėkite indą, kuriame yra šarminis tirpalas; Sugrupuokite rūgštines ir šarmines medžiagas; Rūgštis ar šarmas?; Šarminio tirpalo savybės; Pažymėkite indą, kuriame yra rūgštis; Rūgštis ar šarmas?; Sugrupuokite rūgštines ir šarmines medžiagas.
  • Papildome žinias rūgštinių ir šarminių medžiagų, sutinkamų buityje, pavadinimais. Apibendriname įgytas žinias.
  • Įvertinimas ir namų darbų skyrimas. Namų darbų užduočiai galima panaudoti ypač mokinių mėgstamą interviu metodą – iš 3 žmonių paimti interviu ir užrašyti jų atsakymus.

Interviu klausimai:

  1. Kaip atpažinti rūgštinius ir šarminius tirpalus?
  2. Kokias žinote rūgštis, šarmus?