Čia galite atsisiųsti pamokos planą Microsoft Word formatu (patogu atsispausdinti)
Sudarė D. Gižienė
Mokinių motyvacija
- Pamoka pradedama klausimu: Kodėl gyvūnai ir žmogus negali gyventi be augalų?
Mokymosi uždaviniai
- Nurodyti šviesos energiją kaip būtiną sąlygą fotosintezei vykti.
- Nurodyti, iš kur augalai gauna fotosintezei reikalingų medžiagų, jas įvardyti.
- Nurodyti, kokios medžiagos susidaro fotosintezės metu, ir paaiškinti jų svarbą kitiems organizmams.
- Remiantis augalinės ląstelės sandaros ypatumais, paaiškinti, kodėl fotosintezė vyksta augalų lapuose.
Organizaciniai sprendimai
- Priemonės: Keli kompiuteriai bus naudojami pamokos metu? Ar reikalingas vaizdo projektorius? Patikrinkite, ar viskas veikia.
- Grupės dydis: Ar visa klasė stebės objektus viename ekrane, ar dirbs grupėmis prie kelių kompiuterių?
- Kompiuterinių MO panaudojimas: iš siūlomų MO sąrašo pasirinkite tam tikrą skaičių objektų. Objektus išbandykite ir atrinkite tuos, kurie labiausiai atitinka mokinių pasiruošimo lygį.
Mokomoji veikla
- Kartu su mokiniais padiskutuokite, kodėl gyvūnai, taip pat ir žmogus, negali gyventi be augalų. Du tris motyvus užrašykite lentoje – 5 min.
- Demonstruojamas demonstracinis objektas Fotosintezė (687). Paaiškinkite, kas vyksta šio proceso metu. Mokiniai, stebėdami judančias rodykles objekte, įvardija medžiagas, dalyvaujančias ir susidarančias fotosintezės metu, nurodo energijos šaltinį –10 min.
- Paprašykite, kad mokiniai prisimintų augalinės ląstelės sandaros ypatumus. Paiškinkite, kad fotosintezės procesas (kaip ir kiti procesai) yra susijęs su ląstelės sandaros ypatumais..Šiam tikslui demonstruojamas demonstracinis objektas Ko nesimato augalo lapuose (884) – 5 min.
- Paprašykite, kad mokiniai pagrįstų arba paneigtų pamokos pradžioje lentoje užrašytus motyvus – 3–5 min.
- Apibendrinkite temą ir tiksliai nurodykite, ką mokiniai privalo žinoti ir suprasti – 5 min.
- Atsižvelgdami į mokinių lygį, skirkite 4–5 testus mokymuisi ir savitikrai. Testai parenkami individualizuotai arba skiriami vienodi visai klasei (parinkite skirtingo sunkumo testus) – Kurie paveiksle pavaizduoti vienaląsčiai vykdo fotosintezę?; Kuris iš paveiksluose pavaizduotų organizmų nevykdo fotosintezės?; Kurie organizmai vykdo fotosintezę?; Iš kur saulėgrąža gauna fotosintezei reikalingų medžiagų?; Fotosintezės medžio lapuose intensyvumo grafikas; Fotosintezės medžio lapuose intensyvumo grafikas. Stebėkite, kaip mokiniams sekasi – 10–12 min.
- Namų darbų skyrimas. Paaiškinkite, kad jie, į tinklalapio paieškos laukelį įvedus sąvoką fotosintezė, galima sužinoti, kokiuose MO straipsneliuose apie šį procesą rašoma. Nurodykite vadovėlio straipsnelį, užduotis pratybose ar internete – 5 min.
- Jeigu pavyko anksčiau atlikti užduotis ir liko laiko, leiskite mokiniams naršyti tinklalapyje. Naršymas ugdo informacijos paieškos įgūdžius.