Čia galite atsisiųsti pamokos planą Microsoft Word formatu (patogu atsispausdinti)
Sudarė L. Geleževičiūtė
Bendrosios programos
Mokinių pasiekimai
|
Nuostatos
|
Gebėjimai
|
Žinios ir supratimas
|
Veiklos sritis: 8. Judėjimo ir jėgų pažinimas
|
Domėtis judėjimo dėsniais ir remtis jais kasdienėje veikloje.
|
8.4. Tirti ir apibūdinti tamprumo, trinties ir sunkio jėgas. Pasiūlyti būdų, kaip padidinti ir sumažinti trintį.
|
8.4.1. Sunkio jėgą (sunkį) apibūdinti kaip Žemės traukos jėgą.
|
Mokymosi uždaviniai
- Remdamiesi sąvoka Žemės traukos jėga, mokiniai paaiškins, kodėl kūnai krinta žemyn.
- Remdamiesi vadovėlyje pateiktais paveikslais, mokiniai paaiškins, kad Žemė traukia visus kūnus, Žemės traukos jėga nukreipta link centro, o jėgos dydis priklauso nuo kūno ir Žemės masės.
Siūlomas veiklos organizavimas
- Pamokos pradžioje galima vaikams pasiūlyti paleisti iš rankų pieštuką, trintuką ar kitą daiktą. Aiškinantis priežastį, kodėl paleisti daiktai ima judėti, reiktų mokinių mąstymą kreipti ta linkme, kad šiuos daiktus turi veikti kitas kūnas, turi veikti jėga. Pasiūloma, naudojantis žodynėliu Jėga (660), prisiminti, kas yra jėga.
- Paaiškinama, kad Žemės traukos jėga nukreipta Žemės centro link. (Jei piešiamas ne visas Žemės rutulys, o tik horizontalus jo paviršius, Žemės traukos jėga nukreipta vertikaliai žemyn, ji statmena paviršiui.)
- Mokiniai aiškinasi, nuo ko priklauso Žemės traukos jėgos dydis. Reikėtų akcentuoti, kad jėgos dydis priklauso ne tik nuo kūno masės, bet ir nuo Žemės masės.
- Galima mokiniams užsiminti, kad Mėnulis, Saulė, kitos planetos taip pat traukia kūnus ir pasiūlyti apie tai paskaityti žinyne Žemės traukos jėga (946).
- Primenama, kad Žemės traukos jėga, kaip ir kitos jėgos, matuojama niutonais. Pasiūloma žinyne paskaityti apie anglų mokslininką I. Niutoną (Izaokas Niutonas (949)).
- Mokymosi rezultatai patikrinami atliekant testų užduotis: Kamuolys išmetamas į viršų. Kuriuo momentu jį veikia Žemės traukos jėga?; Kurį kūną Žemė traukia didžiausia jėga?; Ar įmanoma nusileisti virve iš Mėnulio į Žemę?; Kas nutiktų Mėnuliui, jei jis staiga nustotų suktis aplink Žemę? (218).