Pasirinkite veiklos sritį ir MO tipą Demonstracijos Laboratorija Testai Žinynas
Gamtos tyrimai



Organizmų sandara ir funkcijos



Gyvybės tęstinumas ir įvairovė



Organizmas ir aplinka. Biosfera ir žmogus



Medžiagų sudėtis ir savybės



Medžiagų kitimai



Svarbiausių medžiagų pažinimas ir panaudojimas



Judėjimo ir jėgų pažinimas



Energijos ir fizikinių procesų pažinimas



Žemės ir Visatos pažinimas



Mokytojo biblioteka Rodyti matricą Paslėpti matricą
Titulinis > Mokytojo biblioteka > Kietosios medžiagos, skysčiai ir dujos

Kietosios medžiagos, skysčiai ir dujos

Čia galite atsisiųsti pamokos planą Microsoft Word formatu (patogu atsispausdinti)

Sudarė T. Radzevičienė

Leidimo data: 2007 m. rugsėjo 6 d.
Amžiaus grupė: 11–14
Klasė: 5–6
Bendrosios programos: 5 veiklos sritis: Medžiagų sudėtis ir savybių pažinimas

Mokinių gebėjimai

5.1. Grupuoti (klasifikuoti) pateiktas medžiagas į kietąsias, skystąsias ir dujines.

Pagrindinės žinios:

  • Yra trys agregatinės medžiagos būsenos: kietoji, skystoji ir dujinė.
  • Kietosios medžiagos atomai arba molekulės yra labai arti vieni kitų. Tačiau jie gali tik vibruoti, o ne judėti.
  • Skystose medžiagose atstumai tarp atomų arba molekulių, jei lyginti su kietosiomis, yra didesni, todėl jie gali gana laisvai judėti vieni tarp kitų.
  • Dujinėse medžiagose atstumai tarp atomų arba molekulių dar didesni nei skystų, todėl jie juda labai greitai.

Ištekliai:

Darbo tvarka:

  • Užtikrinkite, kad visa kompiuterinė įranga veiktų, būtų interneto ryšys. Visuose kompiuteriuose atverstas „Gamta ir žmogus“ kurso internetinis puslapis.
  • Pateikite ir paaiškinkite, kokių mokymosi rezultatų laukiama.
  • Aptarkite veiklą.

Teiginiai diskusijai pamokos metu:

  • Kietųjų medžiagų, skysčių ir dujų pavyzdžiai kasdieniniame gyvenime (pvz.: metaliniai).
  • Automobiliai gaminami iš kietosios medžiagos, į automobilį pilamas benzinas yra skystis, automobilio išmetamieji dūmai – dujos.
  • Medžiagos agregatinė būsena priklauso nuo ją sudarančių dalelių išsidėstymo erdvėje.

Įvertinimas:

  • Laboratorinio darbo užduočių atlikimas.
  • Mokinių darbo ir jų dalyvavimo diskusijoje stebėjimas.