Pasirinkite veiklos sritį ir MO tipą | Demonstracijos | Laboratorija | Testai | Žinynas |
Gamtos tyrimai | ||||
Organizmų sandara ir funkcijos | ||||
Gyvybės tęstinumas ir įvairovė | ||||
Organizmas ir aplinka. Biosfera ir žmogus | ||||
Medžiagų sudėtis ir savybės | ||||
Medžiagų kitimai | ||||
Svarbiausių medžiagų pažinimas ir panaudojimas | ||||
Judėjimo ir jėgų pažinimas | ||||
Energijos ir fizikinių procesų pažinimas | ||||
Žemės ir Visatos pažinimas |
Čia galite atsisiųsti pamokos planą Microsoft Word formatu (patogu atsispausdinti)
Sudarė D. Gižienė
Mokinių motyvacija
Pamoka pradedama klausimu: Kodėl miške gyvenančių organizmų gyvenimas kartais pavadinamas drama?
Mokymosi uždaviniai.
Mokiniai turi mokėti:
Organizaciniai sprendimai:
PAMOKOS EIGA
Laikas |
Turinys ir mokytojo veikla |
Mokinių veikla ir šaltiniai |
5 min. | Trumpai pristato pamokos uždavinius. Pakartoja praėjusios pamokos medžiagą. | Apibūdina gamintojus ir vartotojus, išvardija po 3–4 jų pavyzdžius ir atlieka testus: Kurią organizmų porą sudaro gamintojas ir vartotojas?, Atpažinkite paveiksle pavaizduotus miško ekosistemos vartotojus. |
5 min. | Paprašo, kad mokiniai pasiliktų Atpažinkite paveiksle pavaizduotus miško ekosistemos vartotojus iliustraciją ir paklausia mokinių, gal jie žino, kuo minta paveiksle pavaizduoti gyvūnai. | Diskutuoja apie testo užduotyje Atpažinkite paveiksle pavaizduotus miško ekosistemos vartotojus pavaizduotų gyvūnų mitybą. |
10 min. | Užrašo lentoje naujas sąvokas augalėdžiai ir plėšrūnai, paprašo šias sąvokas susirasti žinyne ir joms įtvirtinti atlikti testus. | Atsiverčia žinyne sąvokas augalėdžiai ir plėšrūnai (Augalėdžiai (448) ir Plėšrūnai (451)), perskaito ir atlieka testus (Ežys minta vabzdžiais, todėl jį vadiname ..., Voverė minta riešutais, todėl ją vadiname..., Suskirstykite organizmus pagal tai, kaip ir kuo jie minta). |
20 min. | Paaiškina, kad visus miške gyvenančius organizmus sieja mitybos ryšiai. Lentoje užrašo sąvokas mitybos ryšiai, mitybos grandinė, mitybos tinklas. Demonstruoja DO Miško mitybos tinklas (852). Paaiškina, kas yra mitybos grandinė, ką rodo mitybos grandinės rodyklės. Akcentuoja, kad realioje gamtoje mitybos grandinės susipina sudarydamos mitybos tinklą. | Analizuoja miško mitybos tinklą (Miško mitybos tinklas (852)): atranda 3 skirtingas mitybos grandines, išvardija organizmus ir nurodo, kurie jų yra gamintojai, augalėdžiai ir plėšrūnai, paaiškina, ką rodo rodyklių kryptis. Lygina mitybos grandinių ilgius, ieško persipynusių grandinių, aiškina, kodėl jos susipina. |
5 min. |
Įvertina aktyviausiai dalyvavusius mokinius. Primena, kad į tinklalapio paieškos laukelį įvedus šios pamokos sąvokas, galima sužinoti, kokiuose MO straipsneliuose apie tai rašoma. Skiria namų darbus:
|
Užsirašo namų darbą. |