Pasirinkite veiklos sritį ir MO tipą | Demonstracijos | Laboratorija | Testai | Žinynas |
Gamtos tyrimai | ||||
Organizmų sandara ir funkcijos | ||||
Gyvybės tęstinumas ir įvairovė | ||||
Organizmas ir aplinka. Biosfera ir žmogus | ||||
Medžiagų sudėtis ir savybės | ||||
Medžiagų kitimai | ||||
Svarbiausių medžiagų pažinimas ir panaudojimas | ||||
Judėjimo ir jėgų pažinimas | ||||
Energijos ir fizikinių procesų pažinimas | ||||
Žemės ir Visatos pažinimas |
Čia galite atsisiųsti laboratorinio darbo planą Microsoft Word formatu (patogu atsispausdinti)
Atsisiųsti paruoštukę Microsoft Word formatu
Sudarė T. Radzevičienė
Kompiuterinis laboratorinis darbas
Prieš pradedant dirbti su mokiniais virtualios laboratorijos erdvėje, mokytojas turi būti asmeniškai susipažinęs su darbo įrankiais, gebėti juos valdyti. Tokio tipo pamokai reikalinga iš anksto parengta dalomoji medžiaga (instrukcijų lapeliai, laboratorinio darbo paruoštukė). Atliekant darbą, būtina atsiminti, kad kompiuterinis modelis realius procesus ir reiškinius vaizduoja supaprastintus ir schemiškus. Taigi mokiniams galima pasiūlyti išsiaiškinti, kas modelyje akcentuojama, o kas jame nėra pavaizduota.
Tokio tipo darbai gali trukti visą pamoką arba laboratorinis darbas gali būti pamokos dalis.
Pamokos pavyzdys
Bendrosios programos: 5 veikla. Medžiagų sudėties ir savybių pažinimas; 5.3.1. Paaiškinti, kuo grynoji medžiaga skiriasi nuo mišinio ir 7 veikla. Svarbiausių medžiagų pažinimas ir naudojimas. 7.2.1. Nurodyti, kad oras yra įvairių dujų mišinys.
Tema: Oras
Klasė: 5 klasė
Pamokos tipas: pamoka – kompiuterinis laboratorinis darbas su kartojimo ir žinių įtvirtinimo elementais, probleminėmis ir euristinėmis užduotimis.
Pamokos tikslai:
Vieta: kompiuterizuotas gamtos mokslų kabinetas arba informatikos kabinetas.
Priemonės: interneto ryšis, vaizdo projektorius ir šie mokomieji objektai:
Šioje pamokoje mokiniai:
Trumpas pamokos aprašas
Prieš pradedant darbą, būtina patikrinti, ar visa kompiuterinė įranga veikia, ar yra interneto ryšys. Visuose kompiuteriuose atverstas integruoto gamtos mokslų kurso IKT pagrindu interneto puslapis.
Pamokos trukmė – viena akademinė valanda (darbo su kompiuteriu trukmė – 15–18 min.), vieta – informatikos arba gamtos kabinetas su kompiuterinėmis darbo vietomis ir interneto ryšiu.
Pamokai gali būti panaudotas tekstas:
Petras Vileišis, ištrauka iš „Atmosferos oras“, Shenandoah, Pa., 1899.
„...Oras yra tai toks daigtas, kurio, teip sakant, negalima pačiupinėti, kaip akmenį ar vandenį. Teip dėlto yra, jog dalelės, iš kurių oras susidaręs, yra teip smulkios, teip lengvos ir, ant galo, teip lengvai iš vienos vietos į kitą persikeliančios, kad mes tarp jų galime gyventi nematydami jų paprastuose atsitikimuose. Jei mes iš bonkos išpilsime vyną, tai pasakysime, jog bonka yra tuščia; bet tai ne visiškai yra teisybė, nes vyno vietą užėmėoras, ir bonka yra pilna oro. Jog bonka nėra tuščia, tą galima numanyti iš to, kad panardinus bonka kaklu žemyn į vandenį į ją tik truputis vandens įeis; kaip giliai bonka nebenardytume į vandenį, vis joj liks vieta vandens neužimta. Kas-gi tada nedaleidžia vandeniui pripildyt visą bonka? Tai oras, kurs ten pirmiaus įėjo; jisai nuo vandens spaudimo tik biskutį pamažina savo apvalumą, bet visiškai neužleidžia vandens...“
Vertinimas
Mokiniai vertinami: