Pasirinkite veiklos sritį ir MO tipą Demonstracijos Laboratorija Testai Žinynas
Gamtos tyrimai



Organizmų sandara ir funkcijos



Gyvybės tęstinumas ir įvairovė



Organizmas ir aplinka. Biosfera ir žmogus



Medžiagų sudėtis ir savybės



Medžiagų kitimai



Svarbiausių medžiagų pažinimas ir panaudojimas



Judėjimo ir jėgų pažinimas



Energijos ir fizikinių procesų pažinimas



Žemės ir Visatos pažinimas



Mokytojo biblioteka Rodyti matricą Paslėpti matricą
Titulinis > Mokytojo biblioteka > Sveika mityba

Sveika mityba

Čia galite atsisiųsti pamokos planą Microsoft Word formatu (patogu atsispausdinti)

Sudarė G. Vitalienė

Bendrosios programos

Mokinių pasiekimai

Nuostatos

Gebėjimai

Žinios ir supratimas

Veiklos sritis: 2. Organizmų sandara ir funkcijos

Domėtis sveika gyvensena ir stengtis pritaikyti jos principus praktiškai.

2.6. Remiantis įgytomis žiniomis apie maisto medžiagas, jų energetinę vertę, paaiškinti sveikos mitybos esmę.

2.6.2. Nurodyti maisto produktų grupes ir apibūdinti jų skirtumus pagal pagrindinių maisto medžiagų ir vitaminų kiekį.

Mokymo uždaviniai

Mokymosi uždaviniai

  • Remdamiesi mitybos piramide Mitybos piramidė (814), mokiniai gebės nurodyti 5 pagrindines maisto produktų grupes ir paaiškinti, kodėl reikia valgyti įvairų maistą.
  • Remdamiesi pavyzdžiais, mokiniai gebės paaiškinti sveikos mitybos taisykles.

Siūloma veikla panaudojant MO

  1. Pamokos pradžioje reikėtų prisiminti nagrinėtas maisto medžiagas, jų gausumą skirtinguose produktuose ir reikšmę organizmui. Tai galima padaryti pasiūlant atskiroms grupelėms susirasti ir peržiūrėti savokas: Maisto medžiagos (584); Organinės medžiagos (572); Riebalai (575); Baltymai (574); Angliavandeniai (573); Vitaminai (576), susipažįstant su jų turiniu. Mokytojui reikia numatyti, kaip tai daryti: ar atskiros grupelės peržiūri po vieną MO ir apie jį paaiškina klasei, ar peržiūri visus MO ir trumpai visi apie juos padiskutuoja.
  2. Naujos temos nagrinėjimą galima pradėti nuo sveikos mitybos piramidės (Mitybos piramidė (814)) stebėjimo ir aptarimo.
  3. Mokiniai viską geriau supras ir įsimins, jeigu piramidę sumodeliuos patys. Tam panaudokite testo klausimą Sveikos mitybos piramidė. Naudojantis surinktu modeliu, reikėtų paprašyti mokinių, kad jie apibūdintų pagrindines maisto produktų grupes ir kiek kartų per dieną reikėtų valgyti kiekvienos grupės produktų.
  4. Įvertinti, kaip pavyko įgyvendinti mokymosi uždavinius, panaudojami testai:
    Sveika mityba; Pažymėkite maisto produktą, turintį daug vitamino C; Kuris iš šių produktų labiausiai tinka sveikai mitybai?; Iš kurių medžiagų organizmas negauna energijos, tačiau jos yra organizmui būtinos?; Įvairų maistą reikia valgyti todėl, kad:; Kuris iš šių produktų nepriskiriamas grūdinių produktų grupei?; Ką parodo sveikos mitybos piramidė?
  5. Reikiamų sąvokų paaiškinimus mokiniai ras šiuose MO:
    Sveika mityba (579) (sąvoka);
    Maisto produktų grupės (581) (sąvoka);
    Teisinga mityba (637) (žinynas);
    Subalansuota mityba (819) (žinynas).

Integracinės sąsajos ir turima patirtis

  • Šioje pamokoje mokiniai skatinami susieti žinias apie sveiką mitybą su tuo, ką jie jau yra girdėję, pastebėję namuose, parduotuvėje, kavinėje.

Refleksija