Pasirinkite veiklos sritį ir MO tipą Demonstracijos Laboratorija Testai Žinynas
Gamtos tyrimai



Organizmų sandara ir funkcijos



Gyvybės tęstinumas ir įvairovė



Organizmas ir aplinka. Biosfera ir žmogus



Medžiagų sudėtis ir savybės



Medžiagų kitimai



Svarbiausių medžiagų pažinimas ir panaudojimas



Judėjimo ir jėgų pažinimas



Energijos ir fizikinių procesų pažinimas



Žemės ir Visatos pažinimas



Mokytojo biblioteka Rodyti matricą Paslėpti matricą
Titulinis > Mokymosi objektai

Kvėpavimas

1. Bendroji dalis

1.1. Identifikatorius

  • 1.1.1. Katalogas: Gamta 5-6
  • 1.1.2. Įrašas: 1341

1.2. Pavadinimas

  • Kvėpavimas

1.3. Kalba

  • lt

1.4. Aprašas

  • Tai procesas, vykstantis visose gyvųjų organizmų ląstelėse. Kraujas į ląsteles atneša [[maisto medžiagų:id:1739]] ir įkvėpto [[deguonies:id:526]]. Ląstelėse vyksta cheminė kvėpavimo reakcija – deguonis jungiasi su maisto medžiagomis ir iš jų išsiskiria energija.

1.6. Aprėptis

  • Lietuva

1.7. Struktūra

  • atomic

1.8. Agregacijos lygis

  • 1

2. MO gyvavimo ciklas

2.1. Versija

  • 1

2.2. Būsena

  • final

2.3. Talkintojai

  • 2.3.1. Vaidmuo: publisher
    2.3.2. Subjektas: BEGIN:VCARD
    VERSION:2.1
    N;CHARSET=utf-8:Šviesa
    FN;CHARSET=utf-8:Šviesa
    ORG;CHARSET=utf-8:Šviesa
    EMAIL;PREF;INTERNET:info@sviesa.lt
    URL:https://www.sviesa.lt
    END:VCARD

2.3. Talkintojai

  • 2.3.2. Subjektas: 2015-06-08

2.3. Talkintojai

  • 2.3.2. Subjektas: BEGIN:VCARD
    VERSION:2.1
    N;CHARSET=utf-8:Ugdymo plėtotės centras
    FN;CHARSET=utf-8:Ugdymo plėtotės centras
    ORG;CHARSET=utf-8:Ugdymo plėtotės centras
    EMAIL;PREF;INTERNET:info@upc.smm.lt
    URL:https://www.upc.smm.lt
    END:VCARD

2.3. Talkintojai

  • 2.3.2. Subjektas: 2015-06-08

3. Meta-Metadata

3.1. Identifier

  • 3.1.1. Catalog: LT G123
  • 3.1.2. Entry: 633

3.2. Contribute

  • 3.2.1. Role: creator
  • 3.2.2. Entity: BEGIN:VCARD
    VERSION:2.1
    N;CHARSET=utf-8:Šviesa
    FN;CHARSET=utf-8:Šviesa
    ORG;CHARSET=utf-8:Šviesa
    EMAIL;PREF;INTERNET:info@sviesa.lt
    URL:https://www.sviesa.lt
    END:VCARD
  • 3.2.3. Date: 2015-06-08

3.3. Metadata Schema

  • LREv3.0

3.4. Kalba

  • lt

4. Techninė dalis

4.1. Formatas

  • text/html

4.4. MO techniniai reikalavimai

  • 4.4.1. Reikalavimai OS arba naršyklei
        4.4.1.1. Tipas: operating system
        4.4.1.2. Pavadinimas: multi-os

4.6. Kiti platformos reikalavimai

  • Adobe Flash Player 9, https://get.adobe.com/flashplayer/

4.8. Techniniai aspektai

  • 4.8.1. Aspektas: packaged format
  • 4.8.2. Reikšmė: application/zip

5. Edukacinė dalis

5.1. Interaktyvumo tipas

  • mixed

5.3. Interaktyvumo lygis

  • medium

5.5. Naudotojo vaidmuo

  • learner

5.6. Kontekstas

  • compulsory education

5.7. Amžiaus grupė

  • 14-15

5.11. Kalba

  • lt

6. Teisės

6.1. Mokama

  • no

6.2. Autorių teisės ir kiti apribojimai

  • yes

6.3. Aprašas

  • Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 License

7. Ryšiai

7.1. Ryšio tipas

  • references

7.2. Išteklius

  • 7.2.1. Identifikatorius: 381
        7.2.1.1. Katalogas: URL
  • 7.2.2. Aprašas: Žinyno straipsnis „Anglies dioksidas“

7. Ryšiai

7.1. Ryšio tipas

  • references

7.2.2. Aprašas

  • 7.2.1. Identifikatorius: 383
        7.2.1.1. Katalogas: URL
  • 7.2.2. Aprašas: Žinyno straipsnis „Kvėpavimas ir degimas“

9. Klasifikacija

9.2. Kelias iki taksono

  • 9.2.1. Šaltinis: export_curriculum_classificators

9. Klasifikacija

9.2. Kelias iki taksono

  • 9.2.1. Šaltinis: export_curriculum_classificators

9. Klasifikacija

9.2. Kelias iki taksono

  • 9.2.2. Taksonas
          9.2.2.1. Id: 33
          9.2.2.2. Įrašas: 2.3. Paaiškinti, kad ir augalų, ir gyvūnų organizmai sudaryti iš organų, atliekančių gyvybei palaikyti būtiną veiklą.

          9.2.2.1. Id: 30
          9.2.2.2. Įrašas: 2.2. Apibūdinti fotosintezės procesą, kurio metu pagaminamos organinės medžiagos, turinčios sukauptos energijos, ir kvėpavimą – procesą, dėl kurio ši energija išsiskiria ir panaudojama organizmo veiklai.

          9.2.2.1. Id: 2
          9.2.2.2. Įrašas: 1.1. Padedant mokytojui susiplanuoti ir atlikti stebėjimus bei bandymus. Saugiai ir kūrybingai naudoti paprasčiausias mokyklines gamtos tyrimo priemones, buityje naudojamus prietaisus ir medžiagas.

          9.2.2.1. Id: 97
          9.2.2.2. Įrašas: 7.2. Tiriant kasdienėje aplinkoje esančių medžiagų savybes, susieti jas su medžiagų naudojimu.

          9.2.2.1. Id: 35
          9.2.2.2. Įrašas: 2.3.2. Remiantis žmogaus organizmo pavyzdžiu trumpai apibūdinti pagrindinius virškinimo, kvėpavimo, kraujotakos organus ir jų veiklą aprūpinant organizmą maisto medžiagomis ir energija.

          9.2.2.1. Id: 31
          9.2.2.2. Įrašas: 2.2.1. Vartojant sąvokas šviesos energija, anglies dioksidas, organinės (maisto) medžiagos, deguonis nusakyti fotosinezės procesą ir jo reikšmę organizmams.

          9.2.2.1. Id: 32
          9.2.2.2. Įrašas: 2.2.2. Vartojant sąvokas maisto medžiagos, deguonis, energija ir anglies dioksidas nusakyti kvėpavimo procesą ir jo reikšmę organizmui.

          9.2.2.1. Id: 4
          9.2.2.2. Įrašas: 1.1.2. Padedant mokytojui pagal aprašymą atlikti paprastus stebėjimus ir bandymus, rezultatus pateikti žodžiu ar raštu.

          9.2.2.1. Id: 9
          9.2.2.2. Įrašas: 1.1.7. Savais žodžiais nusakyti elgesio su nežinomomis ir pavojingosiomis medžiagomis taisykles.

          9.2.2.1. Id: 98
          9.2.2.2. Įrašas: 7.2.1. Nurodyti, kad oras yra įvairių dujų mišinys.