Ieškoma pagal žodžius, kurių kiekvieną sudaro trys ar daugiau simbolių.
Pasirinkite, pagal kokius kriterijus norite ieškoti svetainėje pateikiamos mokymosi medžiagos.
Klasė
[Pasirinkite]
5-6
Veiklos sritis
[Pasirinkite]
Gamtos tyrimai
Organizmų sandara ir funkcijos
Gyvybės tęstinumas ir įvairovė
Organizmas ir aplinka. Biosfera ir žmogus
Medžiagų sudėtis ir savybės
Medžiagų kitimai
Svarbiausių medžiagų pažinimas ir panaudojimas
Judėjimo ir jėgų pažinimas
Energijos ir fizikinių procesų pažinimas
Žemės ir Visatos pažinimas
Tema
[Pasirinkite]
Gamta
3711
moklsininko žingsniai
3 sk. Aplinka ir mes
Dangaus kūnai
Skaidrios medžiagos
Saulės sitema
bbb
EpixHD
Epixpro
Starfame
Misqi
BenBarrage
šviesa
garsas
garsas
Trintis
šiluma
Ląstelė
Oras
vanduo
Lytinis brendimas
lytinis brendimas
Maistas
elektra
medziagos
Daugialąsčiai ir vienaląsčiai
dęr
augalai
lastele
Aplinka ir evoliucija
viskas juda
Fotosintezė ir energijos virsmai
Kvėpavimas
Kvėpavimas
Jėgos
Jėgos
cukraus tirpumas vandenyje
žeme kas yra tokia
Aplinka ir žmogus
augalas
Mityba
Energija
Judėjimas
Jėgos
Šaknys
Gyvų organizmų požymiai
Jutimo organai
Pasaulis ir tarša
Pasaulis ir tarša
Pasaulis ir tarša
Tarša
magnetai
Gamta1
Gamta1
Gamta1
Gamta1
Ar tave veikia jėga?
vainas
Gebėjimai, žinios ir supratimas
[Pasirinkite]
Gamtos tyrimai
1.1. Padedant mokytojui susiplanuoti ir atlikti stebėjimus bei bandymus. Saugiai ir kūrybingai naudoti paprasčiausias mokyklines gamtos tyrimo priemones, buityje naudojamus prietaisus ir medžiagas.
1.2. Pritaikyti matematikos pamokose įgytas žinias ir gebėjimus tyrimų rezultatams apdoroti ir pateikti žodžiu ar raštu.
1.3. Formuluoti paprastas išvadas, palyginti savo ir draugų gautus stebėjimų ir bandymų rezultatus.
1.4. Vartoti pagrindinius matavimo vienetus.
1.5. Kryptingai veikti, siekiant nustatyti, kaip reikia mokytis gamtos mokslų.
1.6. Klausti, išsakyti savo idėjas, savarankiškai rasti reikiamą informaciją apie gamtą savo amžiaus mokiniams skirtuose šaltiniuose, ją apibendrinti ir perteikti kitiems.
1.7. Diskutuoti apie artimiausios aplinkos gyvenimo sąlygų gerinimo būdus panaudojant gamtos mokslų laimėjimus.
Organizmų sandara ir funkcijos
2.1. Remiantis pavyzdžiais nurodyti, kad organizmai sudaryti iš ląstelių, palyginti vienaląsčius ir daugialąsčius organizmus.
2.2. Apibūdinti fotosintezės procesą, kurio metu pagaminamos organinės medžiagos, turinčios sukauptos energijos, ir kvėpavimą – procesą, dėl kurio ši energija išsiskiria ir panaudojama organizmo veiklai.
2.3. Paaiškinti, kad ir augalų, ir gyvūnų organizmai sudaryti iš organų, atliekančių gyvybei palaikyti būtiną veiklą.
2.4. Remiantis įgytomis žiniomis apie maisto medžiagas, jų energinę vertę, paaiškinti sveikos mitybos esmę.
2.6. Paaiškinti, kaip jutimo organai ir smegenys padeda žmogui orientuotis aplinkoje ir ją pažinti. Remiantis žiniomis apie smegenų vaidmenį organizme, paaiškinti alkoholio vartojimo keliamus pavojus.
2.7. Paaiškinti, kad dauginimasis yra būdingas tik gyviems organizmams.Apibūdinti lytinio brendimo metu paauglio organizme vykstančius pokyčius, taikyti šias žinias sprendžiant asmenines problemas. Kritiškai vertinti nuodingųjų medžiagų, rūkymo poveikį br
Gyvybės tęstinumas ir įvairovė
3.1. Paaiškinti, kad organizmai daugindamiesi perduoda savo požymius palikuonims.
3.3. Apibūdinti organizmų evoliuciją Žemėje kaip procesą, per kurį atsiranda naujos organizmų grupės.
3.4. Grupuoti augalus ir gyvūnus pagal bendruosius požymius. Pateikti naudingos ir žalingos mikroorganizmų veiklos pavyzdžių.
Organizmas ir aplinka. Biosfera ir žmogus
4.1. Paaiškinti organizmų tarpusavio ryšius ekosistemoje.
4.3. Remiantis pavyzdžiais paaiškinti taršos poveikį gamtai ir nurodyti, kaip galima mažinti taršą.
Medžiagų sudėtis ir savybės
5.1. Grupuoti (klasifikuoti) pateiktas medžiagas į kietąsias, skystąsias ir dujines. Paaiškinti, kad vanduo gali būti kietosios, skystosios ir dujinės būsenos, susiejant būseną su dalelių turima energija.
5.2. Taikyti įgytas žinias apie medžiagas ir jų sudėtį kasdieniame gyvenime.
5.3. Išskirstyti nesudėtingus medžiagų mišinius paprasčiausiais medžiagų išskirstymo būdais.
5.4. Savarankiškai pasigaminti sočiuosius ir nesočiuosius tirpalus. Naudojantis gamtiniais indikatoriais atpažinti rūgštinius ir šarminius tirpalus.
Medžiagų kitimai
6.1. Atpažinti medžiagų kitimo procesus ir grupuoti juos į fizinius ir cheminius.
6.2. Susieti degimo metu išsiskiriančią šilumą su kuro kaip energijos šaltinio panaudojimu. Apibūdinti, kodėl kuro deginimas yra svarbus žmonijos veikloje ir kodėl jis gali būti pavojingas gamtai.
Svarbiausių medžiagų pažinimas ir panaudojimas
7.1. Atpažinti vandens būsenas įvairiose situacijose. Apibūdinti būsenų kitimą vandens apytakos rate.
7.2. Tiriant kasdienėje aplinkoje esančių medžiagų savybes, susieti jas su medžiagų naudojimu.
7.3. Susieti įvairių medžiagų tausojimą su taršos mažinimu kasdienėje aplinkoje.
Judėjimo ir jėgų pažinimas
8.2. Apibūdinti judėjimą vartojant greičio, kelio, laiko sąvokas. Pagal spidometro rodmenis nustatyti automobilio greitį.
8.3. Kūnų sąveiką apibūdinti jėga.
8.4. Tirti ir apibūdinti tamprumo, trinties ir sunkio jėgas. Pasiūlyti būdų trinčiai didinti ir mažinti.
Energijos ir fizikinių procesų pažinimas
9.11. Pagrįsti būtinumą saugoti klausą.
9.12. Apibūdinti regos svarbą ir pagrįsti matavimų būtinumą pažįstant aplinką.
9.2. Paaiškinti dažniausiai pasitaikančius energijos virsmus.
9.3. Susieti energijos gamybą su aplinkos tarša.
9.4. Tirti kūnų įsielektrinimo reiškinius.
9.5. Apibūdinti ir tirti paprasčiausias elektros grandines.
9.8. Apibūdinti nuolatinius magnetus.
9.9. Siejant su tarša paaiškinti, kodėl reikia taupyti elektros energiją, ir nurodyti jos taupymo būdų.
Žemės ir Visatos pažinimas
10.2. Apibūdinti Žemę, jos padėtį ir judėjimą Saulės sistemoje.
10.3. Bendrais bruožais apibūdinti Saulės sistemą, žvaigždes.